Na sjednici Županijske skupštine Istarske županije predstavljena je inicijativa za izradu strategije integracije radnih migranata iz trećih zemalja.
Vijećnica IDS-a Sandra Ćakić Kuhar predložila je izradu sveobuhvatne strategije integracije stranih radnika koji u sve većem broju žive i rade u Istri. Prema podacima iz Socijalnog plana Istarske županije, riječ je o oko 40.000 radnika, uglavnom muškarcima između 25 i 40 godina, čije uključivanje u lokalnu zajednicu postaje važno društveno pitanje.
– Vjerujem da smo svi svjesni važnosti osiguranja potrebne radne snage, ali i potrebe da se društvenim procesima upravlja – istaknula je Ćakić Kuhar. Naglasila je da je potrebno zajedničko djelovanje javnih sustava i gospodarstva, kako bi se osigurali kvalitetni uvjeti za život i rad, ali i očuvale lokalne vrijednosti i identitet.
Upozorila je kako ni Hrvatska ni Istra trenutačno nemaju dovoljno jasne mehanizme za provedbu takvih integracijskih politika. Posebno je naglasila važnost učenja hrvatskog jezika, ali i međusobnog upoznavanja kultura, normi i vrijednosti.
– Nažalost, ni mi ne poznajemo dovoljno njihove jezike, vrijednosti i kulturu, a ni oni našu – rekla je.
U svom izlaganju posebno se osvrnula na položaj žena u nekim zemljama iz kojih dolaze strani radnici, istaknuvši da mnoge žene u tim društvima i dalje trpe različite oblike nasilja. – Kao žena, osjećam odgovornost ukazati na ove izazove. Srećom, kod nas je situacija bolja, ali to nas obvezuje na još veću svjesnost u procesu integracije – dodala je.
Vijećnica je zaključila da je, iako reakcija možda dolazi kasno, nužno odmah započeti ozbiljan pristup integraciji kako bi se izbjegli scenariji getoizacije kakve vidimo u nekim europskim državama.
Kao pozitivan primjer navela je europska iskustva koja se mogu primijeniti u Istri, te mogućnosti financiranja iz EU fondova, poput Fonda za azil, migracije i integraciju.
– Naš cilj mora biti razvoj zajednica koje su dugoročno ekonomski prosperitetne, otpornije i inkluzivnije – zaključila je Ćakić Kuhar.
Izvor: Glas Istre