Istra

Zastoji na autocestama sve veći, cestarina ista

Objavljeno: 20.10.2025.

Unatoč brojnim radovima i zastojima, Hrvatske autoceste ne planiraju smanjenje cestarina – ni kad se vozi sporije i opasnije.

Vožnja autocestom sve češće znači – čekanje

Nakon ljetne sezone, radovi na hrvatskim autocestama ulaze u punu fazu. To često znači duža putovanja, smanjenu udobnost i pojačane gužve. Mnogi vozači se pitaju: ako je dio autoceste pod radovima, zašto se i dalje plaća puna cijena?

Odgovor iz Hrvatskih autocesta (HAC) je jasan – prema važećim propisima, popust na cestarinu zbog radova nije moguć. Cestarina, kažu, nije samo naknada za korištenje, već i ulaganje u održavanje i sigurnost cestovne mreže.

Radovi, nesreće i frustracije

Otežani uvjeti na cesti često dovode do nesreća. Prije dvije godine vozač kamiona usmrtio je dvojicu radnika na A6 kod tunela Pod Vugleš. Nedavno je na A3, također u zoni radova, došlo do još jedne tragične nesreće.

Iz HAC-a poručuju da se radovi izvode prema planu, uzimajući u obzir zakonske, tehničke i vremenske uvjete. Po mogućnosti, radovi se izvode noću ili vikendom, ali složeniji zahvati zahtijevaju stabilne vremenske uvjete, pa se ne mogu odgoditi.

Koliko se zapravo radi?

Na A6, od Orehovice do Bosiljeva, čak 15 posto dionice trenutno je pod radovima. Na A1 radovi se odvijaju na 10,5 kilometara, dok je na A3 aktivno čak 19,6 kilometara radova.

Bez obzira na te brojke, iz HAC-a tvrde da većina autocesta ostaje protočna, a svi zahvati provode se uz stroge sigurnosne standarde.

Bez popusta, ali uz očekivanja

Prema HAC-u, cijena cestarine ostaje ista bez obzira na gužve ili radove. Upozoravaju da bez prihoda od cestarine ne bi bilo moguće održavati infrastrukturu na potrebnoj razini.

Vozači – oprez!

Stručnjaci ističu da vozači moraju biti iznimno oprezni u zonama radova. Brzina mora biti prilagođena, a prestrojavanja pravovremena. Vožnja po inerciji u takvim uvjetima može imati tragične posljedice.

Izvor: Glas Istre
Foto: Pexels