ACI razmišlja o gradnji boutique hotela u Umagu i Puli

ACI, jedan od najpoznatijih turističkih brendova u Hrvatskoj posljednjih desetak godina, po prihodima stalno raste, ali i traži načine kako investicijama, modernizacijom postojećih i izgradnjom novih marina te proširenom i osuvremenjenom ponudom zadovoljiti nautičare koji traže sve više dodatnih sadržaja i kvalitetniju uslugu. 

O tome kako će ACI odgovoriti na želje zahtjevnih gostiju, što je sve u tom smislu, učinjeno a što tek treba učiniti, razgovarali smo s dr. sc. Ivanom Herakom, članom Uprave ACI-ja za financije, korporativno pravi i ljudske resurse, piše Dražen Gudić za Slobodnu Dalmaciju.

* Kakvi su rezultati poslovanja za devet mjeseci ove godine?
– ACI je u prvih devet mjeseci ove godine ostvario najveće prihode i najveću EBITDA-u u svojoj gotovo četrdesetogodišnjoj povijesti. Od siječnja do konca rujna ostvareno je 194,7 milijuna kuna prihoda od prodaje, što je za čak 29 milijuna kuna, odnosno 17% više nego prošle godine.

Rast prihoda od prodaje zabilježen je u svim marinama, no najznačajniji rast ostvaren je u marinama Korčula, Split, Palmižana i Milna. Očekivano, od srpnja do rujna ostvareno je više od 50% ukupnih prihoda od prodaje. Na spomenuti rast prihoda od prodaje svakako su utjecali podizanje kvalitete usluga, stabilizacija epidemiološke situacije, kao i promišljena politika cijena kojom su djelomično kompenzirani efekti pandemije i rusko-ukrajinske krize.

U prvih 9 mjeseci Društvo je ostvarilo EBITD-u u iznosu od 95,4 milijuna kuna, odnosno 7,7 milijuna kuna više u odnosu na onu ostvarenu u najuspješnijoj 2019. godini, odnosno za 16,8 milijuna kuna u odnosu na prethodnu godinu.

U spomenutom devetomjesečnom razdoblju ACI je ostvario bruto dobit u iznosu 44,7 milijuna kuna, što je za 3,6 milijuna kuna više od bruto dobiti ostvarene u predpandemijskoj godini i 16,3 milijuna kuna više od ostvarenja u prethodnoj godini.

* Kakva je kreditna izloženost, je li Društvo sposobno izvršavati sve svoje obaveze?
– ACI d.d. od 2011. posluje s dobiti te svake godine bilježi kontinuirani rast. Bilanca stanja tvrtke više je nego uzorna, kreditne obaveze Društva, pored toga što imaju mali udio u strukturi pasive, povoljno su ročno strukturirane. Isto tako svi glavni financijski pokazatelji poslovanja Društva pozitivnog su predznaka. Povoljan je i cash-flow, a Društvo je u svakom trenutku sposobno podmiriti dospjele obaveze.

*Najavljena je diversifikacija poslovanja, kao i radikalna promjena razvojne matrice. Na što se konkretno misli?
– U daljnjem razvoju ACI d.d. diversifikacija poslovanja nameće se kao jedan od osnovnih uvjeta stabilnosti poslovanja i podizanje razine prihoda. Naime, iako je u prošlosti većinu usluga u marinama ACI samostalno obavljao, danas većinu pratećih sadržaja odnosno sporednih djelatnosti (prvenstveno ugostiteljska i servisna djelatnost, usluge čartera, agencijske usluge, trgovina i sl.) obavljaju druge fizičke i pravne osobe u okviru raznih oblika poslovne suradnje.

Samo Društvo uglavnom se oslanja na pružanje usluga korištenja veza, dizanja i spuštanja plovila, parkinga, pranja plovila te zanemarivog dijela ostalih turističkih usluga. Navedeno je rezultiralo strukturom prihoda u kojoj većinski udio zauzima prihod po osnovi veza, a samo Društvo time postaje izuzetno ovisno o kretanjima tržišta nautičkog turizma te premalo koristi gospodarski i turistički potencijal destinacija u kojima su smještene pojedine marine.

Diversifikacija poslovanja podrazumijeva razvoj novih, kao i već postojećih usluga koje su iz brojnih razloga do danas bile zanemarene. Nakon izvršenih analiza tržišta, vodeći računa o postojećim ljudskim potencijalima, financijskim resursima i prethodnim iskustvima, Društvo namjerava dio svojih resursa – financijskih i ljudskih – uložiti u razvoj ugostiteljskih (hotelijerstvo) i trgovačkih djelatnosti (maloprodaja), čarterski turizam te u razvoj servisnih djelatnosti.

* Na kojim lokacijama ACI namjerava graditi boutique hotele?
– S obzirom na atraktivnost destinacija u kojima je većina marina smještena, prostorne kapacitete mikrolokacija unutar marina, prometnu dostupnost, kao i dostupnost te dostatnost komunalne infrastrukture velik broj ACI marina idealno su mjesta za izgradnju hotela.

Ovisno o lokaciji moguća je izgradnja malih boutique hotela, kapaciteta od 25 do 50 soba, kategorije 4 zvjezdice. Kao potencijalne lokacije budućih ACI hotela nameću se marine u Umagu, Puli, Opatiji, Cresu, Supetarskoj Dragi, Vodicama, Skradinu, Trogiru, Milni i Korčuli.

Ulaganje u hotele bez sumnje bi rezultiralo povećanjem prihoda i dobiti Društva, otvaranjem novih radnih mjesta te povećanjem tržišne kapitalizacije Društva. Preduvjet je produljenje koncesija, napisao je Dražen Gudić za Slobodnu Dalmaciju gdje pročitajte cijeli interview.

Podijeli objavu sa prijateljima:

Facebook

IZ KATEGORIJE:

PRATITE NAS

najnovije objave:

Radio EUROSTAR

Umag - Buje - Novigrad

Umag, Hrvatska
[wpdts-date], [wpdts-time]
Previous slide
Next slide