Evo koja nas događanja očekuju u organizaciji POU Poreč

Photo credit: Canva

OBAVIJEST KORISNICIMA KINOPROGRAMA 

Od 1. ožujka 2022. godine nije moguće rezervirati ulaznice za kinoprojekcije. Ulaznice se mogu kupiti online ili na blagajni.

Online kupovina moguća je preko rezervacijskog sustava (www.rezervacije-poup.hr).
Radno vrijeme blagajne:

redovno: četvrtak, petak i subota od 17 do 21 sati

Za sve dodatne informacije nazovite:
052/887-218 (ured) radnim danom 12 – 14 sati
052/887-223 (blagajna) u radno vrijeme blagajne

Glazbeno – scenska djelatnost

61. KONCERTI U EUFRAZIJANI

utorak, 23. 08. 2022. u 21.00 Eufrazijeva bazilika

RHAPSODY GUITAR

Rhapsodyguitar svake godine razigra program Koncerata u Eufrazijani, unese dašak dragosti i Baziliku ispuni ponosom i potporom mladim gitaristima. Ljetna škola gitare pod vodstvom profesora gitare i predavača XhevdetaSahatxhije prikazuje snagu ujedinjenja različitih uzrasta i narodnosti u glazbi. Cilj škole promocija je mladih gitarista, afirmacija njihovih glazbenih potencijala, napredovanje u novim saznanjima, širenje multikulturalnih vrijednosti te sudjelovanje u raznim glazbenim formacijama, koncertima i nastupima. Sahatxija je obrazovao mnoge naraštaje mladih gitarista od kojih su brojni danas priznati umjetnici i glazbeni pedagozi.

petak, 26. 08. 2022. u 21.00 Eufrazijeva bazilika

Andrija iz Motovuna i njegovo doba / Andrija of Motovun andhis time

Ansambl Projekt Lazarus
Daniela Perosa
Nikolina Virgej Pintar
Ivan Martinčić
Robert Palić
Danijel Jurišić
Martina Mičija Palić
Franjo Bilić

Ansambl Projekt Lazarus ostvario je brojne nastupe u zemlji i inozemstvu kojima promovira hrvatsku i europsku glazbenu baštinu na renomiranim inozemnim i nacionalnim festivalima. Lazarus svojim projektom Motovunjanin nastoji pokazati izvanredan značaj Andrije Motovunjanina, Istranina koji je živio na prijelazu iz 15. u 16. stoljeće i svojim je djelima obilježio europsku i svjetsku glazbenu i tiskarsku povijest. Sinergiju istraživačkog i umjetničko-interpretativnog rada ansambl donosi kroz dvodijelni, koncertno-edukativni nastup – upoznavajući publiku sa svijetom i radom Motovunjanina, a zatim i izvodeći njegove skladbe i antologije.

22. STREET ART POREČ
FESTIVAL U POKRETU / FESTIVAL IN MOTION
od 18. do 24. kolovoza 2022.

PONEDJELJAK, 22. 8. 2022.
U 21 SAT SUSRET / contemporary dance performance
plesni studio Unique i USB Poreč u koreografiji Judite Tripar
TRG SLOBODE/LIBERTY SQUARE

UTORAK, 23. 8. 2022.
U 11 SATI FUZIJA / contemporary dance performance
studenti odsjeka plesa s Akademije dramskih umjetnosti
TRŽNICA
U 18 SATI UTOP(IJA) by Stephanie Prekali / unique DJ set drowned in thesea
LUNGOMARE
U 21 SAT BELOW THE SURFACE / contemporary dance performance
Studio za izvedbene umjetnosti „MOT 08“
TRG SLOBODE/LIBERTY SQUARE

SRIJEDA, 24. 8. 2022.
U 20 SATI VELI JOŽE, TEATAR NARANČA / openairtheatre show
TRG SLOBODE/LIBERTY SQUARE
OD 20, 30 SATI GRAN FINALE
LAPIDARIJ
FUZIJA / contemporary dance performance
ANA KNEŽEVIĆ / photoexhibition in motion
sMIh / clown show
ŠUŠKO / warm-upconcert
U 21 SAT ZVONIMIR ŠESTAK GROOVE ASSEMBLY
Mario Bočić – tenor saxofon,
Joe Kaplowitz – klavir
Janko Novoselić – bubnjevi
Hrvoje Rupčić – perkusije,
Zvonimir Šestak – kontrabas

Likovna djelatnost
32. Međunarodna studentska školaMontraker -izložba odabranih fotografija
U srijedu, 24. kolovoza u 10 sati na vrsarskoj rivi bit će otvorena izložba odabranih fotografija s prošlogodišnjeg fotonatječajaMontraker, uključujući i tri nagrađene fotografije. Izložba je uvod u 32. Međunarodnu studentsku školu Montraker koja će se održati od 29. kolovoza do 10. rujna.

62. Annale /New FundamentalTendencies

Istarska sabornica; Mala galerija, Poreč, 2022.

14/07 – 18/09/2022

radno vrijeme galerija: 10 – 12 i 18– 22 sata

autor projekta: Marinko Sudac
kustosica: Dorotea FotivecOčić
tekstovi:JešaDenegri, Feđa Vukić
suradnja: Institut za istraživanje avangarde
postav izložbe: MOT – Valter Černeka

umjetnici: Autopsia, Jon BressThogmartin, Radomir DamnjanovićDamnjan, Herbert W. Franke, Myron W. Krueger, Lucia di Luciano, Franco di Vito, Nato Frascà, Edwin Mieczkowski, FriederNake, LevNussberg, Giovanni Pizzo, JorritTornquist

Prva kontekstualna izložba NFT-ja u Hrvatskoj
Referirajući se na jednu od najznačajnijih pojava unutar europske poslijeratne umjetnosti, pokret Nove tendencije [New Tendencies] (Zagreb, 1961. – 1973.), i seriju pet izložbi proizašlih iz pokreta, Institut za istraživanje avangarde i autor projekta Marinko Sudac sagledavaju kontekst stvaranja unutar umjetničkih grupa u razdoblju nakon Drugog svjetskog rata koje su djelovale unutar različitih umjetničkih stilova, od programirane umjetnosti, kibernetike, računalne, algoritamske, digitalne umjetnosti i drugih. Izložbom se također otvara dijalog o umjetnosti danas, onoj koja se stvara unutar rapidno-mijenjajuće tehnološke stvarnosti i novih sustava vrednovanja.


Promjena paradigme od samostalnog umjetnika do grupa osobito je vidljiva tijekom kasnih 1950-ih i 60-ih godina. Zajedničko djelovanje, u nekim slučajevima i pod manifestima, odvija se unutar vremena značajnog napretka znanosti i društvenih prilika. Kolektivno je djelovanje, kako G. C. Argan tvrdi, tada postalo „neophodno u svim područjima istraživanja: u urbanističkom planiranju i znanosti, kao i u industriji, pa zašto grupno istraživanje ne bi bilo moguće i u umjetnosti?“ Takav primjer nalazimo u radovima Grupe Uno (predstavljena radom člana grupe Nate Frascà). Programirana umjetnost (arte programmata), kojoj naziv daje Umberto Eco 1962., nastaje sustavnom razradom strogo određenih numeričkih/matematičkih zakonitosti. Slike prestaju biti pojedinačna umjetnička djela, one postaju jedinice u serijama kao posljedice analitičkoga procesa. Jedni od predstavnika te umjetnosti su i umjetnički par Lucia di Luciano i Giovanni Pizzo, koji izlažu i na izložbi Nova tendencija 3 1965. g. Njihovo se djelovanje odvijalo unutar dvije umjetničke grupe – Gruppo 63 (uz Francesca Guerririja i Liu Drei) te Operativo R (uz Franca di Vita i Carla Carchiettija).
GruppoAustria, predstavljena je na izložbi članom JorritomTornquistom, teoretičarom boje, koji svoje radove temelji na točnim eksperimentima bojom, gustoćom i jasnoćom te analizom komplementarnih učinaka.


Sredinom 1960-ih javlja se i kompjuterska umjetnost, ona nastala i potpomognuta tada novim tehničkim dostignućima i procesima programiranja. Stvaratelji tih radova rijetko su akademski umjetnici, a često znanstvenici, programeri, kompjuterski entuzijasti. Stvaraju radove, grafike nastale upotrebom računala, kompjuterski-potpomognute filmove i kompozicije; nastaju kibernetski uređaji i ambijenti, strojevi koji stvaraju „umjetnost“. Među pionirima te umjetnosti su i Myron W. Krueger, otac umjetne stvarnosti, i FriederNake, jedan od začetnika digitalne (algoritamske) umjetnosti. To su samo neki od pojedinaca koji su svojim radom i teorijskim djelovanjem izgradili temelje za najrecentnije oblike digitalne umjetnosti kao što je NFT (non-fungible token; nezamjenjivi token; jedinstvena šifrirana digitalna datoteka koja u sebi uključuje sve relevantne informacije o sadržaju koji predstavlja, a može se identificirati putem jedinstvenog koda). Također jedan od pionira te umjetnosti, Herbert W. Franke, stvarao je generativnu fotografiju, radio s analognim računalima i digitalnom umjetnošću, a nedavno je svoju seriju radova Math Art (1980. – 1995.) pretvorio u NFT.


Razvitak tehnologije daje umjetnicima nove ideje o budućnosti – kako ona može izgledati u svojem utopijskom ili distopijskom izdanju. U tom segmentu umjetnici stvaraju u razmeđu tjeskobe, nade i želje. Na izložbi Nova tendencija 3, uslijed Hladnog rata SAD-a i SSSR-a, izlažu sovjetska grupa Dviženie (ovdje predstavljena futurističkim projektima LevaNussberga) i američka grupa Anonima (predstavljena ovdje umjetnikom Edwinom Mieczkowskim).


Aktivni od kasnih 60-ih i dandanas, umjetnici okupljeni oko međunarodne grupe sa sjedištem u Americi, Art Research Center s predvodnikom Michaelom T. Stephensom, djeluju na sjecištu znanosti, matematike i umjetnosti. Stephens smatra da: „Umjetnici mogu i trebaju biti eksperimentatori i ‘sistem ranog upozorenja’ za budućnost svijeta – zadržavajući svoje estetske funkcije, ali da čine istodobno cjelinu s potrebama svoje društvene okoline.“ Jedan od članova grupe jest i Jon BressThogmartin koji je i danas aktivan na polju digitalne umjetnosti te ovdje izlaže i rad u formi NFT-ja.


U današnjem visoko globaliziranom i digitalnom svijetu i umjetnost istražuje svoje mogućnosti i granice. U tom kontekstu propitivanja i komentiranja današnjeg stvaralaštva unutar rapidno-mijenjajuće tehnološke stvarnosti radove je stvorila i grupa Autopsia, depersonalizirani umjetnički projekt koji svoje stvaranje, uz industrijsku glazbu, temelji na semplu, osnovnoj jedinici post-produkcijskog materijala, i jedan od predstavnika jugoslavenske Nove umjetničke prakse, Radomir DamnjanovićDamnjan, koji sa svojim „trodimenzionalnim slikama“ istražuje granice i poveznice predmetne i bespredmetne umjetnosti putem NFT-a.


Izložba New FundamentalTendenciesističe specifični kontekst unutar kojeg su grupe umjetnika stvarale umjetnost uz pomoć operativnih postupaka i novih tehnologija, a koji dolaze kao nasljeđa futurizma i konstruktivizma kao pionirskih pokreta iz prve polovine stoljeća, gdje njihovi poratni nasljednici nastavljaju ideal sjedinjenja suvremene umjetnosti i znanosti, upotrebe novih tehnologija, među kojima i računala, u svrhe umjetničkog oblikovanja – kako ukazuje JešaDenegri.


Od programirane umjetnosti do NFT-ja (non-fungible token), mnogo se toga promijenilo u društvenom i tehnološkom okruženju. Ono što ih povezuje je niz započet matematičkim, programiranim slikama u serijama koje su otvorile put kompjuterski-generiranoj umjetnosti i stvaraocima izvan umjetničkog svijeta. To je dovelo do potpuno demokratičnog stvaranja sadržaja na internetu. No, je li blockchain zaista platforma umjetničke demokracije? Može li se unutar visokomarketinški reguliranog sustava stvaranja digitalne umjetnosti razviti iskrena umjetnička linija koja će nastaviti fundamentalne tendencije koje su započete 1960-ih?


Feđa Vukić, jedan od autora tekstova u nadolazećem katalogu izložbe, tako s pravom pita: „Je li suvremeni trend tokenizacije (NFT-non-fungible token) slike novi alat ljudskog nadilaženja prirodnog ili pak put u novu simboličku razinu ideje o slobodi unutar tehnologizirane stvarnosti? Ili je to, eventualno, put u direktnu, digitalnu, demokraciju, a što je na tehničkoj razini Beer iskušavao još ranih sedamdesetih godina u projektu Cybersin za vladu Salvadora Allendea (Medina, 2011). Jesu li to nove fundamentalne tendencije računarstva, estetike i ljudske vrste uopće?“

STANO FILKO. Kolekcija Marinko Sudac
/ samostalna izložba
galerija Zuccato
trajanje izložbe: 7. 7. 2022. – 10. 9. 2022.

radno vrijeme galerije: 10 – 12 i 18– 22 sata

Stano Filko (1937., VeľkáHradná – 2015., Bratislava) jedna je od ključnih osoba slovačkeneoavangarde. U sklopu projekta Umjetnik na odmoru 2022. by Valamar, umjetnik će prvi put biti predstavljen u Hrvatskoj na samostalnoj izložbi.


Stano Filko je, unutar bivše Čehoslovačke, jedan od pionira prostornih instalacija, asemblaža, kolaža, hepeninga, a njegov širok rad uključuje konceptualnu umjetnost, land art i druge tada suvremene izraze. Iskustvo dvije kliničke smrti (pad u rudniku te elektro-šok) izrazito je utjecalo na njegovo umjetničko stvaranje. Svoj je opus postavio u detaljni i razrađeni simbolički sustav ideja temeljen na bojama, čakrama i ontološkim pojmovima. Ovaj je sustav ujedno i glavni kôd za razumijevanje njegovih djela. Njegovi radovi mogu se podijeliti unutar pet dimenzija i 12 čakri. Crvena boja predstavlja biološki prostor, radove povezane s biologijom i erotikom (Venera/Šeherezada) i radovima poput prostornih instalacija iz serije Univerzalno okruženje. Zelena boja predstavlja društveno-politički prostor i radove iz Happsoc serije. Bijela boja predstavlja ontološki prostor i predstavljaju je radovi iz serije Bijeli prostor. Plava boja predstavlja kozmički prostor gdje progovara o svemiru, utopijskom i fizičkom odmaku od zemaljske stvarnosti, svemirskoj utrci SSSR-a i SAD-a i slijetanju na Mjesec. Indigo/crni prostor obilježava subjekt, ego, on je središte njegova sustava.
S teoretičarkom umjetnosti Zitom Kostrovom i umjetnikom AlexomMlynárčikom 1965. g. stvara HAPPSOC manifest (eng. happysocialism, sretan socijalizam) putem kojeg stvarnost postavljaju kao umjetničko djelo – cijela Bratislava i proslava praznika Prvog maja 1965 proglašena je hepeningom.


Krajem 60-ih njegov se interes okrenuo transcendentalnoj filozofiji i kozmologiji. Serija fotografija pod nazivom Transcendencija obuhvaća evoluciju teorijskog i praktičnog koncepta Bijelog prostora u bijelom prostoru koji je razvio zajedno s Milošem Lakyem i Janom Zavarskim. U TranscendencijiFilko je intervenirao na crno-bijelim ili zlatno toniranim fotografijama izrezujući glave osoba u obliku kruga ili kvadrata, ili ih pokrivajući, prebojavajući ih bijelom temperama.


Emigrirao je u Zapadnu Njemačku 1981., a 1982. u Sjedinjene Američke Države. U Bratislavu se vratio 1990. godine.

Izabrani radovi iz Kolekcije Marinko Sudac pokazat će presjek raznolikih faza stvaranja i sustava Stana Filka uključujući antologijske serije radova poput Happsoc, Transcendencija, Bijeli prostor u bijelom prostoru, Karte, Rakete i dr. u medijima prostornih instalacija, objekata, konceptualnih radova, kolaža i fotografije.

Podijeli objavu sa prijateljima:

Facebook

IZ KATEGORIJE:

PRATITE NAS

najnovije objave:

Radio EUROSTAR

Umag - Buje - Novigrad

Umag, Hrvatska
[wpdts-date], [wpdts-time]
Previous slide
Next slide