Malvazija je jedino vino koje se nalazi na kartama restorana u zemljama regije

Photo credit: Canva

S predsjednikom Vinistre Nikolom Benvenutijem Kult Plave Kamenice razgovarao je uoči održavanja ovogodišnje Vinistre, koja se poslije dvogodišnje pandemijske pauze vratila u stari termin drugi vinend u svibnju i na staro mjesto, porečku sportsku dvoranu Žatika. Vinistra je svakako najvažnija poslovna vinska manifestacija u Hrvatskoj, a gospodin Benvenuti u ovom je razgovoru naznačio da bi se uskoro mogla redovito početi održavati i Vinistra za turiste na otvorenom, koja je lani prošla iznimno uspješno, a mi donosimo dio tog intervjua. 

Nas vinare veseli povratak u porečku dvoranu, kao i činjenica da se naša izložba organizira u tradicionalnom terminu – drugom vikendu u svibnju. Tradicionalna kuća naše izložbe je Žatika. Vinistra je od samih početaka bila mjesto poslovnih susreta, vinskih radionica i dobre zabave, a u Žatiki sve to imamo na jednoj lokaciji.
 

Kako iz današnje perspektive gledate na lanjsku Vinistru, održanu na plaži?

Bio je to sjajno organiziran i posjećen događaj. Ljudi su se zaželjeli druženja i zabave pa je ljetna Vinistra na porečkoj Peškeri bila pun pogodak. Bila je novitet na vinskoj sceni, koncipirali smo je kao lifestyle event usmjeren na potrošače, za razliku od naše tradicionalne izložbe koja ima stručni karakter. Polučila je veliki uspjeh i potvrdila kako organizacija ovakve manifestacije na otvorenom može postati komercijalni event, a pri tom ne mislim samo na Poreč, nego i na druge atraktivne lokacije na istarskoj i hrvatskoj obali.

(…)

Kakva je uloga istarske gastronomije i restoranske scene u afirmaciji istarskih vina?

Neprocjenjiva. Restorateri i hotelijeri su naši glavni ambasadori i cilj je rasti u sinergiji i zajednički podizati letvicu kvalitete. Prodaja vina u Istri temelji se na tri kanala – prodaji u vlastitoj vinariji, u HoReCa sektoru i putem maloprodajnih lanaca. Istarski vinari najviše vina, čak više od 80 posto, prodaju kroz prva dva kanala i u tom smislu restoranska i hotelijerska scena nam je iznimno važan partner.
 

Istarska vinska industrija velikim dijelom zavisi o turizmu. Je li realno očekivati da se u idućih nekoliko godina izvoz istarskih vina bitno poveća, kako bi se ta ovisnost smanjila?

Povećanje izvoza jedna je od strateških smjernica Vinstre. Kako raste prepoznatljivost istarskih vina tako raste i izvoz. Dinamika povećanja ovisit će o tome koliko budemo vješti u promoviranju i građenju brenda istarskih vina i izvan naših granica. To uključuje kontinuiran i sustavan rad i upornost i vjerujem da ćemo u tome i uspjeti.

Cijeli intervju pročitajte ovdje

Podijeli objavu sa prijateljima:

Facebook

IZ KATEGORIJE:

PRATITE NAS

najnovije objave:

Radio EUROSTAR

Umag - Buje - Novigrad

Umag, Hrvatska
[wpdts-date], [wpdts-time]
Previous slide
Next slide