Hrvatska

Sve lošija čitalačka pismenost kod učenika u Hrvatskoj

Objavljeno: 02.12.2024.

Sve više učenika u Hrvatskoj ima poteškoća s čitanjem, upozoravaju učitelji. U Osnovnoj školi Sveti Petar Orehovec testiranje je pokazalo da većina učenika ima rezultate ispod prosjeka. Zabrinjavajuće je da se problemi s čitanjem primjećuju čak i kod starijih učenika, u petim i šestim razredima osnovne škole.

Rezultati testiranja, provedenog Furlanovom metodom, otkrili su da učenici petih razreda u prosjeku čitaju 50 do 70 riječi u minuti, dok bi prema standardu trebali čitati između 90 i 95. U šestom razredu broj pročitanih riječi varira između 32 i 65, iako bi rezultat trebao biti od 100 do 105 riječi u minuti.

Knjižničarka škole, Stojanka Lesički, ističe kako su glavni razlozi za ove poteškoće smanjen interes za čitanje i preveliko korištenje mobitela. Također, smatra da kurikulum ostavlja premalo prostora za razvoj osnovnih vještina poput čitanja i pisanja.

Kako bi pomogli učenicima, škola je pokrenula projekt „Glasno i jasno: Put do čitalačke pismenosti“. Tijekom godine organiziraju radionice za učenike i roditelje kako bi potaknuli vježbanje čitanja kod kuće. Unatoč naporima, odaziv roditelja zasad je slab.

Lesički naglašava da je roditeljska podrška ključna. Apelira na obitelji da ograniče vrijeme koje djeca provode na mobitelima i da ih što češće uključuju u zajedničko čitanje. Škola vjeruje da se problem može riješiti uz bolju suradnju roditelja i nastavnika te dodatne napore u edukaciji učenika.

Izvor: srednja.hr