Nakon 45 godina gradnje, Istarski ipsilon ulazi u svoju završnu fazu, a kraj radova očekuje se do kraja iduće godine. Time će biti dovršena jedna od najvažnijih prometnih mreža u Hrvatskoj.
Tunel Učka ponovno otvoren sredinom rujna
Već sredinom rujna ponovno će se otvoriti stara cijev tunela Učka, koja se trenutno potpuno obnavlja kako bi ispunila visoke sigurnosne i prometne standarde. Trenutno sav promet ide novom cijevi.
Na zahtjevnoj dionici s riječke strane radi 200 radnika, dok je ukupno u projekt uključeno 400 ljudi i 54 podizvođača. Radovi se izvode u više smjena, uz usklađivanje s intenzivnim sezonskim prometom.
Autocesta do Matulja i novi vijadukti
Na trasi do Matulja, promet je povremeno usporen, ali nema duljih čekanja ni semafora. U planu su duplanje mosta na Mirni, izgradnja novog vijadukta Limska Draga i završetak autoceste do Matulja.
Cilj je, prema riječima tehničkog direktora Bina Istre Christiana Santaleze, da se do kraja 2026. završi cijeli projekt i omogući putovanje od Pule do Zagreba za manje od dva i pol sata.
Ključna prometna os Istre i Kvarnera
Dionica od Matulja do tunela Učka jedna je od najprometnijih u zemlji, s više od 18.000 vozila dnevno u sezoni. Završetak punog profila autoceste donosi veću sigurnost i protočnost, no putnici i dalje moraju računati na povremene zastoje, osobito na čvoru Matulji, gdje je gužva pojačana zbog turističke sezone.
Projekt vrijedan 200 milijuna eura zaokružit će priču o Istarskom ipsilonu, čiji su prvi planovi nastali još 1960-ih, a radovi započeli davne 1981. godine.
Izvor: Glas Istre