Nova školska godina donosi velike promjene za strukovno obrazovanje u Hrvatskoj – umjesto klasičnih predmeta, učenike i nastavnike sada čekaju moduli i projektna nastava.
Modularni sustav uvodi veći naglasak na primjenu znanja, suradnju nastavnika različitih struka i veću samostalnost škola u organizaciji nastave. Ocjenjivanje i norme nastavnika također se mijenjaju, osobito kod općeobrazovnih predmeta poput povijesti, geografije te politike i gospodarstva.
– Riješena su dva ključna problema: strukovni programi sada prate potrebe tržišta rada, a učenici više nisu u nepovoljnom položaju na državnoj maturi – izjavio je Mislav Balković, rektor Sveučilišta Algebra i predstavnik HUP-a.
Na novim kurikulumima radilo je više od 500 poslodavaca i 2000 stručnjaka, a cilj reforme je veća zapošljivost učenika i bolji rezultati na maturi, osobito u odnosu na gimnazijske kolege.
U Zagrebu, ravnatelji i nastavnici kažu kako nijedan profesor zasad neće izgubiti satnicu, iako se neki predmeti gase ili spajaju u nove module. U riječkoj Tehničkoj školi uvodi se i novo zanimanje – brodograđevni tehničar.
– Učenici rade u manjim grupama, a nastava se više povezuje s praksom i poslodavcima – rekao je ravnatelj škole Igor Majkić.
Plaće ostaju iste
Bez obzira na promjene u normi, dogovoreno je da plaće profesora ostaju iste tijekom prve godine provedbe modularne nastave.
No broj učenika u srednjim školama ove godine pao je za 2000, što otvara dodatne izazove za sustav obrazovanja.
Izvor: Glas Istre