Hrvatska

Modularna nastava mijenja strukovne škole

Objavljeno: 08.09.2025.

Nova školska godina donosi velike promjene za strukovno obrazovanje u Hrvatskoj – umjesto klasičnih predmeta, učenike i nastavnike sada čekaju moduli i projektna nastava.

Manje predmeta, više prakse

Modularni sustav uvodi veći naglasak na primjenu znanja, suradnju nastavnika različitih struka i veću samostalnost škola u organizaciji nastave. Ocjenjivanje i norme nastavnika također se mijenjaju, osobito kod općeobrazovnih predmeta poput povijesti, geografije te politike i gospodarstva.

Reforma za ravnopravnije uvjete na maturi

– Riješena su dva ključna problema: strukovni programi sada prate potrebe tržišta rada, a učenici više nisu u nepovoljnom položaju na državnoj maturi – izjavio je Mislav Balković, rektor Sveučilišta Algebra i predstavnik HUP-a.

Na novim kurikulumima radilo je više od 500 poslodavaca i 2000 stručnjaka, a cilj reforme je veća zapošljivost učenika i bolji rezultati na maturi, osobito u odnosu na gimnazijske kolege.

Promjene i u praksi

U Zagrebu, ravnatelji i nastavnici kažu kako nijedan profesor zasad neće izgubiti satnicu, iako se neki predmeti gase ili spajaju u nove module. U riječkoj Tehničkoj školi uvodi se i novo zanimanje – brodograđevni tehničar.

– Učenici rade u manjim grupama, a nastava se više povezuje s praksom i poslodavcima – rekao je ravnatelj škole Igor Majkić.

Plaće ostaju iste

Bez obzira na promjene u normi, dogovoreno je da plaće profesora ostaju iste tijekom prve godine provedbe modularne nastave.

No broj učenika u srednjim školama ove godine pao je za 2000, što otvara dodatne izazove za sustav obrazovanja.

Izvor: Glas Istre